diumenge, 27 de desembre del 2009

Llibres 2009

L'any passat vaig fer una valoració dels llibres llegits durant el 2008 classificats per categories . Aquest any faré el mateix. Com cada any no aconseguieixo llegir tot el que vull i caic en les lectures que ja sé que m'agradaran. Tot i així aqust any he provat algunes coses noves. Com que encara queden 4 dies per acabar l'any, potser encara sóc a temps d'afegir-n'hi algun.


 
****

Els homes que no estimaven les dones. Stieg Larsson

La societat literària i de pastís de pela de patata de Guernsey. Mary Ann Shaffer.

La noia que somiava un llumí i un bidó de gasolina. Stieg Larsson

La reina al palau dels corrents d'aire. Stieg Larsson

El fred modifica la trajectòria dels peixos. Pierre Szalowki.


***

El libro de los muertos. Patricia Cornwell

El príncep de la boira. Carlos Ruiz Zafón.

Els secrets de la Reina. X. R. Trigo

El Palau de la mitjanit. Carlos Ruiz Zafón.

Una lectora poc corrent. Alan Bennett.

Iskander. Alícia Gili i Sílvia Romero

Un lloro per al vicari i altres històries Gerald Durrell.

Joan Salvador gavina. Richard Bach.

T de trampa. Sue Grafton

L'altra cara de la veritat. Donna Leon.

El nas de Mussolini. Lluís-Anton Baulenes

La Mirora mata les dimarts. Josep Torrent.

Mort i Judici. Donna Leon.

L'últim home que parlava català. Carles Casajuana.

Foguerada d'agost. Andrea Camilleri.

Les ales de l'esfinx. Andrea Camilleri


**

Privilegiat. Mathew Tree.

El crit del peresós. Sam Savage


 *

Un cadàver a Charing Cross. Miquel Fañanàs.


Si voleu veure'n les ressenyes només cal que aneu a l'etiquetes de ressenyes i a més dels meus també us sortiran els d'en Martí.

22 comentaris:

  1. No m'ho puc creure, has llegit el mateix nombre de llibres que jo. Pensava que em faries una bona repassada. M'agrada com ho has organitzat, no ho recordava de l'any passat. A més, està bé perquè tens a la llista de quatre estrelles els de Larsson, que els tinc pendents per 2010, i la trilogia de la boira, que potser llegiré també aquest any (l'he endarrerida perquè Ruiz Zafón m'ha cansat perquè fa sempre el mateix. Però la tinc aquí al costat i algun dia haurà de caure. També tinc el de la trajectòria dels peixos, però aquest no era per mi en un principi, i no sé si el llegiré.

    De la resta, no en tenia previst cap, ni n'he llegit cap, potser només l'altre de la llista de quatre estrelles, el de la societat literària i de pastís de pela de patata, que m'agradava per l'originalitat, però me'n vaig desdir per la temàtica, que no m'agradava massa. Però sempre és futurible, és clar.

    M'agrada aquest exercici, m'encanta fer-lo, i m'encanta veure el dels altres. Fer difusió de les nostres lectures està molt bé, penso que anima a llegir. Esperaré aquest post teu tots els finals de desembre, eh!

    ResponElimina
  2. Déus! Però com us ho feu, per llegir tant... i viure alhora??
    És broma, hehe... Qüestió d'enganxar-s'hi i anar fent. D'aquesta llista només he llegit "L'últim home que parlava català"; se'm gira feina!

    Bon diumenge, Mireia.

    ResponElimina
  3. Ooooh!! aquest no és el post que havia de sortir el dia 29? :-))

    I ara no tinc temps!! que hem de marxar!! Ooooh!!!!

    Després torno sens falta! :-)) Et guardo a la "sessió" :-)

    ResponElimina
  4. Ja sóc aquí jejeje

    Ja he fet una bona repassada als teus llibres llegits i trobo boníssima la forma que tens de classificar-los amb estrelles!! :-))

    Jo de Larsson no n'he llegit cap i la veritat és que no em criden massa l'atenció. Potser m'estic perdent quelcom bo, perquè la majoria de la gent en parla bé... però (val, ho diré...) em van dir que hi havia molta violència i jo sóc molt "fina" per aquestes coses. Escenes massa detallades de sang i fetge em tiren totalment enrere a l'hora de llegir un llibre. És que jo ho "visualitzo" tot... com si fos allí davant mateix...

    La societat literària i de pastís de pela de patata de Guernsey siiiii!!! :-)) A mi també em va agradar molt!! :-)



    El príncep de la boira i El Palau de la mitjanit de Carlos Ruiz Zafón els vaig llegir fa quatre anys. Després de llegir la Sombra del Viento, vaig voler llegir els altres llibres de l'autor i ma germana mels va aconseguir tots de la Biblioteca. Vaig llegir Marina i em va entusiasmar :-)
    I després els altres tres que vaig trobar que estaven bé (però no tant com Marina, pel meu gust)

    Ara bé, quan vaig llegir "El salto del ángel", de cop em va caure als peus... vaig veure només que una auto-còpia repetitiva de sí mateix, poc creible i dolenta.

    Joan Salvador gavina, de Richard Bach, el vaig llegir fa un parell d'anys, en castellà i em va agradar però sense matar massa :-)


    L'últim home que parlava català, de Carles Casajuana... Ostres! no l'he llegit, però el títol és absolutament temptador!! :-)) Miraré si el puc aconseguir! :-)) De moment, ara mateix buscaré la teva ressenya!! :-))


    Com m'agraden aquests posts!! :-))

    ResponElimina
  5. Molt bé aquesta classificació. A veure si m'animo a fer una llista també.

    ResponElimina
  6. XeXu: ara n'he llegit un més . Aquest matí n'he acabat un d'en Camilleri. Encara hi ets a temps,falten 4 deis per acabar l'any. Pel que fa a en Larsson am i em van agradar però jo sóc molt de llibres d’aquest tipus.
    Pel que fa al “la societat literària” i al dels peixos són del tipus de llibre de dones ( ja saps que no m’agrada gens aquesta terminologia) , una mica estil “elegància de l’eriço”. Jo ni dic llibres d’històries petites.
    Jo no acostumo a anotar-me els llibres que llegeixo però des que tinc el blog és una feina fàcil perquè faig ressenya de tots. I tot i que ara llegeixo menys del que ho feia, en tinc constància.
    Ferran: I que et va semblar ? A mi així , així. Ara pensat millor potser el posaria entre dos i tres estrelles. Ja em va agradar però el vaig trobar poc treballat.
    Assumpta: Jo també em pensava que es penjaria el dia 29, però com que quan ho he vist ja tenia els comentaris d’en XeXu i en Ferran; doncs res.. l’he deixat.
    Els d’en Larsson tendres no són; una mica bèsties sí però estan ben escrits i enganxen. Si et va agradar la “Societat...” jo et recomano “El fred modifica la trajectòria dels peixos “ i del resum de l’any passat “ L’elegància de l’eriçó”.
    A veure si t’animés i també en fas un de lectures!
    Kweilan: Vaaaa anima’t!

    ResponElimina
  7. Som massa ràpids, en XeXu i jo, hehe (pels comentaris, ho dic).
    El llibre no em va apassionar; no està malament, però és d'aquells que d'aquí a un temps probablement no recordaré que vaig llegir, no sé si m'explico...

    Salut!

    ResponElimina
  8. buuuf!! quin tip de llegir!! jo amb tot l'any em sembla que n'he llegit 3 !!!
    això de tenir nenes ocupa moltes hores!!! jeje!! bon nadal i una abraçada

    ResponElimina
  9. Oh, que envejosa! Mira que llegir-te un llibre més per guanyar-me, hehehe. No, jo encara estic amb l'amiga Asensi i no crec que l'acabi aquest any, així que el següent ja serà 2010, a esperar un any a saber quin és, hehehe.

    Si són llibres per dones m'ho pensaré dos cops. No et faci res fer servir aquesta terminologia, jo no ho entenc com a res despectiu, només faltaria. Però són llibres susceptibles d'agradar més a dones per la temàtica o la sensibilitat que estan escrits. Que no vol dir que no agradin a homes també, és clar. Però jo que sóc una mica 'basto', doncs prefereixo altres coses. Elfs, naus espacials, assassinats, conspiracions... coses d'aquestes. Però variadet, eh, que si no m'avorreixo. Bones lectures 2010!!

    ResponElimina
  10. Ostres... de fet, crec que estic d'acord amb això de "llibres per dones" agafat amb un sentit positiu de la paraula ;-)

    El llibre està emmarcat a la Segona Guerra mundial... és un tema que al meu marit li encanta. Tot el que és història del segle XX és un món del que ha llegit molt i en sap bastant... però, certament, les coses que s'expliquen, els detalls en que s'aprofondeix més, suposo que potser a ell no li agradaríen tant com em van agradar a mi :-))

    Podem fer un experiment :-) Puc mirar de convèncer a Josep Lluís que el llegeixi (no garanteixo que ho aconseguexi, li encanta llegir però és molt especial en quant a la tría de llibres) si aconsegueixo que el llegeixi i li agrada, mirarem a veure si en XeXu també el llegeix jejeje però si no li agrada, doncs res ;-))


    Ai Mireia jejeje jo també estic preparant el meu resum, però estic mirant a veure si n'acabo un i així el puc incloure jeje ;-)))

    M'apunto les teves dues recomanacions-especials!!! :-)))

    ResponElimina
  11. Ostres nena! jo no porto el compte, tampoc faig resenya de cada llibre al blog, així que em pot ser força difícil. A mi els dels peixos em va agradar molt i si és un llibre per dones, doncs "bueno"!, em queda pendent l'últim del Larsson. Ara estic amb la Mirora, però no crec que l'acabi abans de finals d'any.

    ResponElimina
  12. Ferran: sí que sou ràpids sí. Jo em pensava que l'havi programat pel dia 29 per tallar més just i afegir les lectures d'ultima hora.
    alba: a l'hora de dinar, ja veuràs quin fart de llegir et faràs aquest any vinent
    XeXu: Tens raó, això de llegir-lo ha estat enveja coxina, hehe. Quin llegeixes de l’Asensi? Haurem de buscar una nova terminologia que llibre de dones ho trobo horrible: em recorda a les novel•les d’amor aquelles que venien als quioscos. Podríem dir-n’hi llibre “ històries petites”. Amb aquests tres llibres que et deia sempre és el primer que em ve al cap. què et
    A mi també m’agraden els elf, els crims i les naus però de tant en tant una història dolça i tendre ve de gust
    Assumpta:, què et sembla e l nou nom? Històries petites ( sona bé, no?). Ja ens diràs si en Josep Lluis es presta a fer l’experiment. Espero el teu post
    Joana: jo el porto des de l’any passat perquè els tinc tots ressenyats al blog, que sinó. A mi em va agradar el de la Mirora.

    ResponElimina
  13. Mireia,

    Un cop més, ets el meu referent! Estic preparant un apunt amb les meves lectures -o no- de 2009!

    Aviat a les nostres pantalles!

    Petó,

    SU

    ResponElimina
  14. Molt bona collita! i molt ben organitzada!

    A ca la Kweilan ja m'ha cridat l'atenció El fred modifica la trajectòria dels peixos,...i veure'l aquí entre d'altres que m'han agradat tant aquest any, fa que ja estigui a la llista pels de l'any vinent!

    A seguir gaudint del plaer de llegir!!!

    ResponElimina
  15. ... Vaig llegir fa molt un del llibres que has llistat, de la resta no n'he llegit cap i prenc nota d'un parell de títols per properes lectures =:)... potser m'animo a fer com tu per tancar les lectures del 2009... Bona entrada d'any i moltes lectures i molts llibres!...

    ResponElimina
  16. Ups, dels 24 que has penjat només n'he llegit 5... Vol dir que se'm gira feina! De totes maneres, aquest cop no comparteixo la teva valoració amb el Larsson. Sóc de la subespècie que no ens ha agradat, minoritària, això sí.
    Tot i això, La societat literària... m'està començant a tirar molt! Que la deixeu molt bé!
    Et felicito per la feinada de classificar i qualificar les lectures! Ens dónes un cop de mà en temps de dubtes.
    Salut!

    ResponElimina
  17. De la teva llista algun també m'ha caigut... :) Molt bé això de classificar-vos... ens vas donant idees :)

    ResponElimina
  18. Suposo que entens que quan dic 'llibres per dones' no ho dic en cap moment com una cosa despectiva, només faltaria! I què passa, que consideres que alguns llibres que t'agraden són històries petites? 'El curiós incident del gos a mitjanit' em sembla una història petita, però no em sembla pas un llibre per dones. Tal com ho dius sembla que els llibres de temàtica que agradarà preferentment a dones hagin de ser de poca importància, i això és pitjor que el que jo dic. Només em sembla que les dones teniu una sensibilitat especial que fa que us agradin una sèrie de coses que a nosaltres no ens fan el pes, no trobo que sigui res dolent, al contrari. En aquest cas, serà per llibres! El 'Silmaríl·lion' és un llibre per frikis, preferentment homes perquè és infumable per la majoria de gent. Però conec dones que l'han llegit, i tant!

    ResponElimina
  19. Una gran llista! No me queda nada todavía!

    ResponElimina
  20. SU: ja he vist la teva llista, quina currada...

    Rits: Ja ens diràs que t'ha semblat la dels peixos.

    digue'm ariadna:Quin era, el que vas llegir? Va anima't, que ens anirà molt bé per prendre idees.

    Àlex: A mi de sempre m'han agradat les novel•les on hi ha secrets per descobrir i la d'en Larsson a més està prou ben escrita.
    Si et llegeixes el de La societat ja ens diràs que t'ha semblat.

    Ma-Poc:no t'enfiis molt que els classifico segons si m'han agradat o no, més que per la seva qualitat literària per tant...
    XeXu: aquesta "discussió" sobre el llibre de dones ja l'hem tinguda en alguna altre blog però no acabem de posar-nos d'acord. No, home clar que no m'ho prenc despectivament només faltaria! El que passa que coincideix amb llibre que parlen de coses molt particulars. Jo n'hi dic "de coses petites" no perquè siguin coses sense importància. Veus jo el llibre “el curiós....” també el posaria en el mateix sac que els tres que parlàvem, no hi sé veure la diferència. Per mi és això; una història petita. Potser simplement és una qüestió de identificació; el fet que les protagonistes siguin dones. No se si la majoria d’homes esteu acostumats que la protagonista de la vostra història ( narrada en primera persona ) sigui una dona. No ho sé, és una possibilitat. Com ho veus? Al final l’haurem de fer un post i necessitarem més opinions

    ResponElimina
  21. Upss, Veí que estaves comentant al mateix moment que jo i t'he deixat per contestar. No saps els que ens queda a tots plegats per llegir, és que no s'acaben!!!

    ResponElimina
  22. ... En Joan Salvador gavina, de Richard Bach. Al final m'he animat..
    =:)

    ResponElimina

Benvinguts a Un altre invent . Gràcies per les vostres aportacions