dissabte, 17 de març del 2012

La Pàmies


L’altre dia al cotxe escoltant la radio vaig saber que Teresa Pàmies havia  mort el dia abans. 

 La vaig descobrir per Fires a Girona, el 95, a les parades de la plaça Independència que venen llibres de vell. Vaig comprar “ Quan érem capitans”. Amb ella i amb els seus llibres vaig descobrir la guerra civil, la història dels refugiats i de les seves famílies... A través de la seva història ens descobria la Història, en majúscules. Sé que tot el que explica ho fa des d’un punt de vista molt concret però a mi em va servir per interessar-me per un moment històric que ha marcat el caràcter  del nostre país. La Pàmies em va portar a la guerra i a l’exili  i en Pedrolo a la transició. Hi ha autors que no saps perquè però te’ls fas teus i sense adonar-te’n comprés molts dels seus llibres, la Teresa Pàmies, era una d’elles.  En tinc uns quants, uns 10. Tots de segona mà, menys un. No sé perquè però és una autora que relaciono amb les fires de llibres de vell, i m’agrada.   





 
Revisant els llibres per fer el post,  obrint-los, llegint les dates de compra, mirant els anys d’edició, acaronant les pàgines esgrogueïdes i olorant-los m’han entrat ganes de rellegir-los , i mira que jo no sóc de rellegir.

4 comentaris:

  1. He de reconèixer que no he llegit res seu. A vegades m'adono que tinc llacunes importants...

    És maca aquesta sensació que descrius... agafar llibres que vàrem llegir fa temps, aquestes pàgines esgrogueïdes, l'olor, alguna anotació (jo també hi poso la data de compra!! hehe)

    ResponElimina
  2. Entra al Blog d'en FERRAN!! Explica com treure el ".es"... L'he tret del Calendari d'Advent també ;-))

    ResponElimina
  3. A mi també m'han agafat ganes de rellegir algunes de les seues novel.les aquests dies. Bona ressenya!

    ResponElimina
  4. Assumpta. És una bona manera de conèixer fets que sinó no coneixeria.
    No acostumo a anotar la data.. però de tant en tant sí que ho fai. feina feta al calendari d'advent! merci

    Kweilan. Ja en faràs alguna ressenya , no?

    ResponElimina

Benvinguts a Un altre invent . Gràcies per les vostres aportacions