dissabte, 14 d’agost del 2010

Criatures extraordinàries


Totes les històries de Tracy Chevalier tenen una forma narrativa similar. Escull un personatge històric real i en crea una història fictícia però versemblant. Aquesta vegada els personatges són dos: Mary Anning una nena tocada per un llamp quan era un bebe i Elisabeth Philpot, una dona soltera de classe benestant . Totes dues són persones solitàries ,poc convencionals per la seva època i comparteixen un interès comú: són caçadores de fòssils.Aquest és el punt de partença de la nostra història. Chevalier dibuixa les relacions entre els personatges, però no només això; sinó que retrata una època i una manera de viure i entendre el món. Construïda a dues veus , la història es desenvolupa al llarg d'un parell de dècades i ens fa conèixer i endinsar-nos en els convencionalismes de l'època, però també en un moment on el món comença a canviar i a preguntar-se moltes coses.

Una història que passa bé, potser una mic feixuga al principi. No hi ha gran aventures, ni grans misteris però va eixint un entramat que t'abraça de mica en mica.Una història per llegir amb un cafè o un té calents i una manteta; potser millor deixar-la per quan comenci el fred.

 

8 comentaris:

  1. Bé, avui a Reus hem baixat fins a 19 graus!! Sí, sí, dinou, no m'equivoco... es pot somiar amb la manteta i el te, que no resulta pas massa angoixant amb aquesta meravellosa temperatura.

    Ja no sé si apuntar-lo o no... com no dius pas que sigui magnífic, potser no cal, oi? (la meva llista de pendents crec que té llibres ja fins als 65 anys) :-))

    ResponElimina
  2. uix, doncs si el principi és una mica feixuc i millor per quan comenci el fred, esperarem, que sembla prou interessant endinsar-se en èpoques convencionals. Gràcies per la recomanació!!

    ResponElimina
  3. No he llegit mai res d'aquesta autora. Ja me'l miraré a veure si m'animo.
    Gràcies per la recomanació!

    ResponElimina
  4. ara t'anava a dir "si és feixuc a l'estiu no puc", i tu mateixa ens ho dius.

    Lectura per la tardor. Al bloc l'apunto.

    *Sànset*

    ResponElimina
  5. Bona crítica. Ja veuré si el llegeixo més endavant.

    ResponElimina
  6. L'apuntarem per més endavant, doncs...

    ResponElimina
  7. M'agraden les novel·les de Tracy Chevalier. Aquesta no la coneixia, me l'apunto però la guardaré per quan faci una mica més de fred, tal i com recomanes.

    ResponElimina
  8. Assumpta: em sembla que et podria agradar.
    instints: millor a la tardor
    Rita:no és el que més m'agrada. Si vols coneixer-la et recomano que comencis per "Blau virginal"
    Sànset:ja en veurem la ressenya si et decideixes
    Kweilan: el mateix que en Sànset ja em sabràs dir
    La: Idem
    Màgia: la vaig comprar per Sant Jordi. Em sembla que és del 2010

    ResponElimina

Benvinguts a Un altre invent . Gràcies per les vostres aportacions