divendres, 31 de desembre del 2010

Lectures 2010

Ha anat d'un pèl que no publico el post aquest any. Ho sento, ahir eren les 8 del vespre i no podia amb la meva ànima. Al matí tenia molt clar que penjaria el post al vespre, ja el tenia pràcticament apunt. Ja veureu que l'he fet a mesura que ha anat passant l'any i que només calia la valoració final però no podia.


*-*-*-*-*-*-*-*-*-

19.07.2010 Aquest any estic apuntant els llibre per la llista a mesura que els llegeixo,per tant la valoració també està feta una vegada els he acabat de llegir. Revisant una mica les valoracions ( sóc a 19 de juliol) me n'adono que estan en funció de com he disfrutat llegint cada llibre i no tant de la seva qualitat literària. Tot i així, aquells llibres ben valorats per la crítica i les lectors també són sovint els que més plaer lector m'han donat. També veig que he llegit a batzegades. Llàstima que no he apuntat el temps que m'ha ocupar cada llibre perquè tant aviat m'he llegit els llibres d'una sentada ,només el 84 Charing Cross Road, com he trigat dos mesos. Seguint una mica la publicació al blog es pot veure aquesta inconstància. També veig, sinó canvia, que tampoc serà un any de moltes lectures; però mira no s'hi pot fer més.

26.08.2010 He fet una apretadeta. Amb aquestes 6 setmanes he llegit 6 llibres, un per setmana. Tot i així, amb aquest ritme, no arribaré ni a un parell per mes. La llista de pendents que tinc comprats és més llarga...i segur que en compro de nous. Res doncs, a seguir llegint.

09.10.10 Setembre horrible. Zero lectures. L'octubre ha començat millor un de l'Agatha Christie i ara, un de Pol Marsà. Tots dos curtets ,però sembla que torno a arrencar.

31.12.10 Aquest any les lectures no han sigut totes les que jo voldria, mai ho són. Fa un temps a l'hora de dinar tenia temps per llegir, acostumava a dinar sola i era un bon moment; era una manera d'assegurar mitja horeta de lectura diària. Ara no dino sola, no vaig ni en tren ni metro, un altre clàssic que ajuda a la lectura per tant m'he de refiar del temps lliure i no sempre trobo el moment ni les ganes. No he arribat ni a dos llibres al mes... que hi farem a veure si l'any vinent milloro. Si teniu curiositat per alguna dels llibres a tots hi teniu el link amb la ressenya que en vaig fer .


 
Una tempesta. Imma Monsó ****

La decisió de Brandes. Eduard Márquez. *****

El Símbol perdut. Dan Brown **

84, Charing Cross Road. Helene Hanff *****

Males Companyies. Marc Cerdó. **

Quatre germanes. Jetta Carleton****

Un lloc incert. Fred Vargas***

Maletes perdudes. Jordi Puntí***

Qüestió de fe. Donna Leon ***

La pista de sorra. Andrea Camilleri***

Criatures extraordinàries. Tracy Chevalier***

El hombre de los circulos azules. Fred Vargas***

Silenci dels arbres. Eduard Marquez****

La Libreria. Penelope Fitzgerald***

Les edats perdudes. Judit Pujadó ****

Cita con la muerte. Agatha Christie***

Barcelona Compte enrere. Pol Marsà***

Sota la pell. Llorenç Capdevila***

L'assassinat de Roger Ackroyd. Agatha Christie.***

Digue'm qui sóc. Julia Navarro.***

La primera Pràctica. Albert Villaró***

Les filles del fred. Camilla Lackberg ( no l'acabaré abans d'avui a la nit,s egur segur...)

14 comentaris:

  1. No et desanimis Mireia, és una molt bona llista. Però sí que és veritat que es passen ratxes pel que fa a la lectura. Jo necessito tranquil·litat i que no m'amoïnin masses coses per poder llegir a gust. De la teva llista, he llegit el 84 Charing cross ... (sembla que l'ha llegit molta gent) i els dos de l'Agatha Christie. La Libreria, el vaig arribar a tenir a les mans, però finalment no me'l vaig comprar, tot i que n'havia sentit bones crítiques. Bon Any Mireia i que el 2011 ens porti bons llibres i agradables lectures!!

    ResponElimina
  2. La teva llista em dóna idees per a noves lectures, Mireia. De fet, també he llegit El símbol perdutm (i tampoc li donaria gaire puntuació) i Maletes perdudes (que em va agradar). Per cert, Les filles del fred també l'he llegit!
    Que tinguis un molt bon any i unes molt bones lectures!

    ResponElimina
  3. Salut, bon any!!! Que aquest plaer de llegir t'acompanyi tots els dies de l'any.

    ResponElimina
  4. Això del ritme de lectura va com va. La qúestió és tenir sempre un llibre començat. Feliç Any Nou i bones lectures!

    ResponElimina
  5. Veig que t'agraden les de lladres i serenos, com a mi :P Que tinguis un molt bon any! :)

    ResponElimina
  6. Em fa gràcia perquè també valores els llibres pel plaer que n'has obtingut. A mi m'agrada fer-ho així.
    De tota la llista només n'he llegit tres i els valoro també igual o molt semblant a tu. No tos són d0aquest any. Aquest any només coincidim amb Quatre germanes.

    Una tempesta d'Imma Monsó el vaig llegir l'any passat, i 84, Charing Cross Road. Helene Hanff fa més temps encara.

    Una bona llista segur que en terc alguns per llegir l'any que ve.

    ResponElimina
  7. M'han agradat els comentaris que t'has anat deixant. Crec que en més d'un moment he pensat el mateix!

    molt bones lectures! coincidim amb el 84, Charing Cross Road i La Librería, però mentre que el darrer em va encantar, el primer no massa.

    Molt bon any nou, Mireia!!!

    Un petó!

    ResponElimina
  8. ... Sovint em rellegeixo a l'atzar les cartes de 84, Charing Cross Road... Bon any nou i bones lectures...

    ResponElimina
  9. Ni un, tio, ni un. Em sembla que és la primera llista amb la que em passa, tu creus? Bé, tinc el consol de que alguns dels que has llegit aquest any els tinc en projecció pel 2011.

    Ànim, que la vida no sempre ens dóna tot el temps que volem, però has fet molta feina igualment. Si no tens temps i llegeixes així, ja saps que així que en tinguis et sortirà una llista de l'hòstia. I si no, mira l'agost, sis llibres en sis setmanes, tela no? M'ha agradat això de l'evolució al llarg dels mesos, així resumit. Un diari de lectura! Molt bo.

    Ei, bon 2011, i moltes i bones lectures!

    ResponElimina
  10. I tant si és una molt bona llista! Me n'he apuntat uns quants que no havia pogut llegir les ressenyes, és una manera fantàstica de resumir l'any. Bon 2011!

    ResponElimina
  11. ★ Tenia ja ganes de llegir aquest post!! :-))

    Hem estat uns dies fora (res de vacances... hehe... a casa ma germana) i en Josep Lluís va tenir temps d'entrar abans de marxar, però jo no... i sabia que l'havies posat, clar!! Però res, ara me'l puc mirar amb calma :-)

    M'ha agradat moltíssim aquest "petit diari" que ens has copiat, està molt bé això d'anar escrivint impressions sobre la pròpia lectura :-) i, la veritat, si jo treballés la meitat del que tu treballes, hauria llegit la meitat de llibres que tu has llegit, així que considero que és una llista que està molt bé :-)) ★

    I ara vaig a fer allò que m'agrada molt que és buscar les coincidències... en aquest any són tres:

    - 84, Charing Cross Road (em va agradar, però havent llegit primer "La societat literària..." aquest se'm va quedar una mica curt...)
    - El hombre de los círculos azules, de Fred Vargas... Em va agradar força, entretingut :-)
    - L'assassinat de Roger Ackroyd... Doncs un dels millors llibres d'Agatha Christie. Si agrada aquest tipus de llibres, es pot dir que és molt bo...

    ★ I, llegit anteriorment, doncs l'altre de l'Agatha: Cita con la muerte.

    O sigui, en total, quatre :-)

    Que 2011 ens porti bones lectures i temps per llegir!! :-)) ★

    ResponElimina
  12. Mireia, has fet molt bona feina lectora!!!

    Endavant amb el 2011!!!

    SU

    ResponElimina
  13. Cada vegada sóc més lenta contestant els vostres comentaris i fins i tot n’hi ha alguns, com els de les fotos que no contesto. Ho sento , aquest però no el podia deixar de contestar encara que sigui molt tard.

    *Josep Lluís: Sí que hi ha ratxes, tens raó però últimament no em moc d’un parell per mes. No hi ha maneres de millorar-la. No és falta de temps, perquè so dediqués tot el meu temps lliure a llegir t’asseguro que la llista creixeria i molt. Però mira, la qüestió és no prendre l’hàbit.

    *Txell: Les llistes de llibres de final d’any i sobretot les ressenyes que veig en altres blogs són la meva font de lectures dels últims anys. Cada vegada més, confio en les opinions d’alguns blocaires per fer les compres dels pendents.

    *Montse: aquest és un plaer que m’acompanya des que tinc memòria, no recordo res d’abans de llegir. Puc llegir més o menys, llibres per passar l’estona o literatura de la seriosa però sempre he de tenir un llibre començat.

    *Kweilan: l’ acabo de dir a la Montse que sempre he de tenir-ne un de començat. Suposo que això ens passa a tots, però tu en comences molts i molts cada any- i els acabes!

    *Clidice: sí, no puc evitar-ho m’han agradat sempre les novel•les de lladres i serenos. Quan no sé massa bé què em ve de gust , són una aposta segura.

    *Carme: Crec que és l’única valoració sincera que puc fer. La seva qualitat queda lluny de les meves capacitats, a més no m’agrada analitzar-los , només llegeixo per plaer i prefereixo que sigui això el que es reflecteixi a la meva valoració.

    *Rits: La veritat és que vaig començar els comentaris una mica per casualitat, no pensava ni incloure’ls al post però després em va agradar . Em sembla que aquest any ho faré més sovint. A diferència de tu em va agradar més el 84, mira...

    *Digue’m ariadna: és un llibre que ho permet.

    *XeXu: Nen, què vols dir ni un! Ni aquest any ni altres! Com per haver de compartir llibres tu i jo. Ja ho he comentat a en Josep Lluís, no és falta de temps sinó més aviat que entre blogs, sèries de la tele ... la lectura se’n resen. També és cert que si utilitzes transport públic – que no puc fer-ho- per anar la feina, segurament el ritme de lectures es dispararia, però mira.

    *Fe: Espero les teves recomanacions.

    *Màgia: Ja ens diràs que t’han semblat.

    *Assumpta: Sóc lenta, Assumpta, sóc lenta. Últimament no escric post, vaig tard, comento la resta de blogs tard i contesto els comentaris tard. T’he fet esperar però l’he fet , finalment. Veig que el petit diari de lectura- em sembla que ara els resums de l’any els hi canviaré el nom i en faré un diari- us ha agradat força. A mi també. El vaig iniciar per casualitat no comença fins a l’estiu i després em va agradar l’idea. Ja ho he comentat al teu home i a en XeXu no només es falta de temps, també ajuda eh? Les coincidències que tenim amb Fred Vargas i l’Agatha no ho són tant, els he llegit o rellegit- gràcies a tu.

    *SU: es fa el que es pot, que no és tant com s’hauria.

    Gràcies a tots per anar passant i per comentar les lectures de l’any. Bones lectures i bon any a tothom!

    ResponElimina

Benvinguts a Un altre invent . Gràcies per les vostres aportacions