divendres, 30 de desembre del 2011

Petit diari de lectura 2011


 Com els ultims anys faig la meva llista de llibres llegits, aquest any no he arribat a la mitjana habitual de llibres que està en uns 25. M’he quedat bastant curta, espero que l’any vinent vagi millor. Autors que  no coneixia  i que m’han agradat: Vicens Pagès Jordà, Marta Rojals i  Blanca Busquets. Les descobertes d’aquest any són totes  del país. També he repetit molts autors i n’hi ha uns quants dels habituals: Andrea Camilleri, Eduard Marquez o Andreu Martín i Jaume Ribera.

Aquí sota teniu la llista i també els petits comentaris que he deixat al llarg de tot l'any.

 ---------

Aquest any m’he decidit a fer un petit diari de lectura que acompanyarà al llistat de llibres de l’any. L’any passat vaig fer-ho mig per casualitat i em va agradar per tant aquest any ho faré amb intenció. De tant en tant  em dedicaré a escriure quatre ratlles sobre com va la lecturina
·         29 de gener. Tot just acabo d’acabar el primer llibre començat i acabat al 2011. El primer era una herència de l’any anterior. Ja he decidit que a partir d’ara els llibres els  col·locaré a l’any que els acabo, no el que els començo. Així doncs, les filles del fred serà el primer 2011. La part important porto un mes d’aquest any i el ritme de lectura és baix... a veure com acaba la cosa.
·         23 de febrer. Tinc la sensació que llegeixo força, però es queda amb una sensació. Només porto un parell de llibres cada mes però mira podria ser pitjor. He començat l’any prou bé, amb quatre llibres que m’han agradat i mira quina casualitat, d’autors dels que no havia llegit mai res. El que ve ara també és d’una autora nova per mi:  Teresa Roig. Ja  ho explicaré a la ressenya.
·         24 d’abril. Ahir va ser Sant Jordi i fa molts dies que no actualitzo el calendari de lectura, de fet, fa molts dies que no actualitzo gaire el bloc. El tinc abandonat i amb ell, una mica la lectura. En aquest moment no recordo quins són els llibres que he llegit després de Els Jugadors de Whist i hauré de fer memòria mitjançant la ressenya del blog. M’agrada fer la valoració de seguida que acabo perquè la sensació sigui més fresca, però aquesta vegada no podrà ser. Vaig a fer memòria i ara torno.  Feina feta. Set llibres en quatre mesos és un ritme més aviat fluixet, però que tampoc difereix massa del dels últims anys.
·         30 d’abril. Així m’agrada, aquest ritme d’actualització hauria de portar tot l’any. J
·         15 de maig. La cosa ja s’ha parat L. Això sí si aquest més en faig 1 més puc arribar a 2 per mes, no és per tirar coets però si n’aconsegueixo 25 a l’any no estaria tant malament.
·         20 de juny. L’estadística a prendre vent.  Aquell més que havia de fer ,està acabat fa pràcticament 2 setmanes i des de llavors res de res. M’he tornat a enganxar a les granjetes  i a més m’he apuntat a curs de fotos els dissabtes. Apa ho acabo de comptar millor; en porto dos el mes. A més el que estic llegint ara és curtet, curtet i si m’espavilo pot ser el que m’ajudi a fer els 25.
·         10 de juliol. Estic amb dos llibres per mes. No és per tirar coets però mira. Ara en començaré un de molt curt i la lògica diu que aniré ràpid.. però mai se sap. Aquest mig any la Läckberg s’emporta la palma. N’he llegit 4 d’ella i no descarto que abans d’acabar l’estiu caigui el cinquè , que ja el tinc comprat.
·         28 d’agost. S’acaben les vacances i el ritme de lectura d’aquest agost no ha estat massa bo. No sé com però entre el 25 de juliol i el 15 d’agost aproximadament no tinc constància d’haver llegit res. Se’m fa estrany, però tot pot ser. La segona quinzena d’agost n’han caigut dos que compensen una mica la lecturina baixa de la primera quinzena.
·         25 de  setembre. Les lectures no avancen a massa bon ritme, vaig fent però sense grans sobresalts. Estic llegint molta novel·la de detectius, en aquests moments és la que em passa millor. Tot i tenir el blog completament abandonat intento mantenir les ressenyes dels llibres, si més no això. Fa una setmana que vaig començar Pandora al Congo i ara està bastant aturat, tot i que m’agrada. Segueixo amb el ritme de dos lectures a mes, un llibre cada quinze dies no és massa però hi ha gent que no en llegeix cap en tot l’any. Serà qüestió de no amoïnar-m’hi massa , tampoc.
·         1 de novembre.  Mal ritme, per mals moments.  Problemes a casa han fet que el meu ritme de lectura descendís molt, hi ha altres coses més importants a banda dels llibres en què pensar en aquest moment. Tot i així, encara que no sé si en faré les ressenyes, vull penjar els llibres a la llista.

 
Pandora al Congo. Albert Sanchez Piñol****
Amb l’aigua al coll. Andrea Camilleri i Carlo Lucarelli ***
El contracte. Lars Kepler ( a mig llegir per una errada en el llibre)**




Bon any i bones lectures

13 comentaris:

  1. Hem coincidit en tres llibres:

    El Joc de Déu, Els jugadors de Whist, que he destacat com un dels millors i La nevada del cucut (que em va encantar)

    ResponElimina
  2. I d'electrònics amb l'Ipad, no hi ha? Molt crim i molt detectiu. Jo no els compto, no sóc tan organitzada com tu!

    ResponElimina
  3. Vaja, encara que anar llegint el diari de lectura és una mica depriment, ja que semblava que volies durant tot l'any, però no t'acabaves d'enganxar, ho he trobat una idea molt curiosa. Em fa gràcia com cadascú fa la llista a la seva manera. Molta Läckberg veig aquí, ja n'hem parlat altres vegades. Macip, Márquez, Pagès, Roig... tots tengui, bones lectures. Passar de la vintena de llibres jo trobo que està molt bé, la veritat. I si no fos per les granjetes...

    ResponElimina
  4. Bones lectures. Hem coincidit amb tres, i en tens algun que jo encara el tinc a la llista.

    Bona entrada d’any!!!

    ResponElimina
  5. Ostres Mireia, serà una llista més curta que la de l'any anterior, però és infinitament més llarga que la meva pròpia llista! Estic molt lector... de premsa, de blogs, però molt poc de llibres.

    Aprofito per desitjar-te (desitjar-vos a tots dos) un 2012 molt bo!

    ResponElimina
  6. Què original això de fer un diari!! Veig que tothom dóna un toc molt personal a això de fer la llista de llibres llegits, m'agrada!!

    M'has donat una idea per fer jo... :-))

    Dels que has llegit, coincidim amb dos de la Camilla, el primer "La princesa de gel" no em va desagradar :-) però el segon "Els crits del passat" no em va agradar gens, a part que li vaig trobar "un fallu" molt gros (de trama, una incongruència en els fets)

    En tot cas, com tu dius, quan tenim temes al cap que ens preocupen és normal que el ritme baixi...

    I pel 2012, no vols llegir algun Dickens? ;-))

    MOLT FELIÇ ANY NOU!!!

    ResponElimina
  7. Et sembla que has llegit poc, potser altres anys havies llegit més, xò crec que 25 està mooolt bé!

    si que és curiós això d'anar escrivint què et semblen les lectures i com et sents com a lectora. Mai se m'hagués ocurregut.

    Bon Any Nou, Mireia!!

    ResponElimina
  8. Primer comentari del 2012!! :-)))

    MOLTA FELICITAT, MIREIA!!!

    ResponElimina
  9. Bon any també per tu i ple de lectures!!!

    ResponElimina
  10. Si dius que t'has quedat curta de llibres, jo curtíssima. Aquest any moolt poquets, he llegit més coses de feina, internet i premsa. Així que et dóno la meva enhorabona, malgrat algunes circumstàncies, déu ni do que els que has llegit.

    ResponElimina
  11. Primer de tot, perdó pel retard. He trigat moltíssim a contestar els vostres comentaris. Ho sento. Tot i que amb retard procuro comentar-los tots

    CARME a mi també em va agradar molt La nevada del Cucut. A veure si l’any vinent tenim tanta sort amb les lectures.
    Només mig Tom Sawyer, JOANA, per això no l’he posat. Jo només sé què llegeixo des que tinc blog i faig ressenyes . Abans res de res.
    XEXU no és depriment, només realista. L’any passat el vaig fer mig per casualitat i aquest any ha esta fet amb intenció . Al 2012 repetiré. Les granjetes treuen temps, però a més hi ha hagut poques ganes, altres coses més importants al cap... Tot i així hi ha hagut bons descobriments d’autors. No cal que parlem de les sueques.
    Encara que amb retard,bona entrada d’any QUADERN DE MOTS I bones lectures
    Gràcies pels bons desitjos Ferran i un bon any per tu també. La veritat és que no és massa diferent a la dels últims anys, normalment passo dels 25 però no et pensis. Tu també estàs lector, encara que no sigui de llibres.
    ASSUMPTA espero veure el teu “diari de lectura” o el que sigui la idea que t’ha vingut. Ja en vam parlar de l’error de la Läckberg i tens tota la raó. Ja veurem que fem amb Dickens. He vist el distintiu al blog d’en Mc. El posaré també al nostre.
    RITS és que a vegades tinc idees de “bombero “ . El diari de lectura és “un altre invent” dels meus  Bon any, encara que sigui amb retard!
    Bon any i bones lectures a totes dues CARINA I KWEILAN
    LES COSES SÓN COM SOM , com l’hi de dit a en Ferran ni aquest any he llegit tant poquet ni altres tant,però la sensació que m’ha quedat era aquesta.
    FE, bones lectures per tu també. Espero les teves recomanacions

    ResponElimina

Benvinguts a Un altre invent . Gràcies per les vostres aportacions