dimarts, 11 de març del 2008

Harry, Harry, Harry


Sniff, sniff... s'ha acabat. Ja ho sé, només és un llibre de nens, no té tampoc massa res d'especial i hi ha molts i millors llibres que aquest. Però m'ho passava bé, m'agradava pensar que deprés d'un any d'haver llegit un llibre en sortiria un altre, i que podria recuperar els persontages ( ja quasi de la família després de tantes pàgines!).Doncs res, aquí s'acaba la saga, nissaga, septalogia o que es digui i ara m'hauré de conformar en rellegir-lo de tant en tant .
Les aventures i desventures de Harry Potter han donat nova vida a la literatura juvenil i infantil. Ja sé que no és res de l'altre dijous, que quan erem petits llegiem llibres tant o més divertits i emocionants que aquest; però si el fet de la gran repercussió mediatica fa que algun nen o adolescent és reincorpori als món dels llibres , benvingut sigui.

6 comentaris:

  1. A mi aquest últim m'ha fet patir i molt!
    Em sembla que ja no és tant per nens. Tinc la sensació que els llibres han anat creixent d'edat com els protagonistes i els lectors de la primera fornada. Els nens d'ara que el coneixen ja s'esperen a les pelis.
    La majoria dels venuts a l'Espolsada han estat per públic adult.mzou

    ResponElimina
  2. Al meu nebot li ha encantat, com tots, però ell és dels que han crescut amb en Harry, amb la coincidència que en Harry tenia la mateixa edat que ell quan van començar i llibre rera llibre han anat creixent plegats. Jo em vaig quedar amb el tercer i ja està. Si hi ha nens que en Potter als ha fet descobrir la lectura benvingut sigui

    ResponElimina
  3. Per cert, m'oblidava, ja veig la prova amb els llibres d'en Potter.

    ResponElimina
  4. ... Independentment de si agrada molt o poc, de si és d'una franja d'edat o d'una altra, de si la publicitat i el màrqueting han fet l'agost, de si hi ha polèmica entre uns i uns altres per això o per allò, no es pot negar el valor d'aquesta saga: ha fet llegir a molts (alguns inclús no s'han esperat a les edicions en català i castellà, sinó que ja compraven la versió original quan sortia), ha deixat constància de que el volum de pàgines no és un criteri de pes a l'hora de triar lectura, ha reactivat lectures de temàtiques similars (autors mig oblidats amb novel.les fantàstiques), ha donat joc a uns quants escriptors per escollir tema de les seves narracions,... Siguem amics o no del Harry i dels seus companys, em de reconèixer que han fet una molt bona feina...

    ResponElimina
  5. Ja l'he llegit, un cop el va llegir la Mireia i vaig acabar el que llegia, rapidament vaig començar aquest. No es que sigui cap gran llibre però enganxa, una mica "El codi da Vinci" amb mags i (en principi) per joves. Però els llegeixes i son amens, sobretot al principi quan et creen el seu món i tu hi entres. Despres ja no et sorpren tant però ja estas enganxat i has de saber com acaba.I així ens ha anat, ja hem llegit tots els llibres, tenim totes les pel.licules i fins i tot altres complements que han sortit com "besties fantàstiques i on trobar-les" i "el quidditch de totes les èpoques" (llibres de text d'en Harry). Obviament, a nosaltres ens ha agradat.

    ResponElimina
  6. Jo tampoc crec que siguin llibres per a nens (al menys no ho són exclusivament) Els nens en poden fer una lectura i els adults una altre :-)

    En el meu cas puc presumir de germana doncs ella els va descobrir quan encara no eren coneguts aquí. Quan només havia sortit el primer... deu fer uns dotze anys... va anar a l'Abacus, el va veure i li va cridar l'atenció... ella no té manies, si un llibre li fa gràcia no pensa si pot ser de nens, de joves o de grans... recordo que el llegia i em va dir "quan l'acabi te'l passaré, ja veuràs que t'agradarà... les primeres cent pàgines potser et cansaran, però no el deixis, tu segueix" i així va començar tot :-)

    L'any 2000 varem anar de vacances a Edimburg i a un diari d'allí The Scotsman, varem veure que s'havien triat els actors per començar el rodatge de la primera pel·lícula. En aquell diari va ser la primera vegada que varem veure les carones d'uns petits Harry, Ron i Hermione :-)

    Teníu Les rondalles del Bard Gallard? ;-) A mi me les va portar els Reis ara farà dos anys (és veritat, eh? hehe)

    ResponElimina

Benvinguts a Un altre invent . Gràcies per les vostres aportacions