diumenge, 1 de març del 2009

Els secrets de la reina. X.R. Trigo

Aquest és un llibre que m'ha costat molt llegir-lo i no pas perquè fos avorrit sinó perquè a la pàgina 97 , puff per art de màgia passava a la 13o i pico. Res que com que era del Cercle de lectors vaig haver d'esperar que me'n fessin arribar un de nou i entre mig vaig llegir "Els homes que no estimaven les dones" . Tot i la lectura per etapes , que no ajuda massa, m'ha agradat.

Un professor adjunt d'història medieval recupera l'amistat amb una vella companya de facultat alhora que intenta descobrir que i qui hi ha darrera de l'assassinat d'un amic de tots dos. Sembla ser que aquest darrer estava cercant una vella crònica d'un mestre d'obres de la cort catalana ,Aloi de Montbrai, que dona una versió diferent de la mort de la reina Elionor. La història d'aquesta recerca es va intercalant amb la narració de l'estada del mestre Aloi a Poblet on coneixerà a la reina Elionor. Com passa sovint en les novel·les amb un rerefons històric les dues veus es van intercalant.

És un bon llibre per passar l'estona, entretingut, ben escrit però amb un final massa obert pel meu gust. Si voleu saber-ne més o llegir el primer capítol aquí

2 comentaris:

  1. Gràcies per la recomanació. De moment, no el puc llegir perquè en tinc un munt a la tauleta de nit esperant-me.

    ResponElimina
  2. Kweilan: tens raó la pila de pendents creixent exponencialment, no hi ha maneres de fer net

    ResponElimina

Benvinguts a Un altre invent . Gràcies per les vostres aportacions